8 Eylül 2022 Perşembe

Annesinin gözü önünde babasını öldürdü, mahkemede 'Öldüğünü düşünmüyorum' dedi.

Annesinin gözü önünde babasını öldürdü, mahkemede 'Öldüğünü düşünmüyorum' dedi.

Babasıyla yaşadığı tartışma sonunda onu av tüfeğiyle öldüren 21 yaşındaki Emirhan Şirinel, mahkemede "Ben babama ateş attım ama onun öldüğünü düşünmüyorum. Hala kendisiyle görüşüyoruz" dedi.

Bursa'nın Osmangazi ilçesi Çekirge Mahallesi 2'nci Çamlı Sokak'taki evde, 18 Mart'ta gece yarısı yaşanan baba-oğul tartışması kanlı bitti. Emirhan Şirinel'in kız arkadaşıyla evlenmesine karşı çıkan 45 yaşındaki baba Erkan Şirinel arasında tartışma çıktı.

Tartışma sırasında gözü dönen Emirhan Şirinel, evdeki av tüfeğiyle annesinin gözü önünde babasına ateş açtı. Saçmaların isabet ettiği Erkan Şirinel'in yere yığıldığını fark eden Emirhan da polisi arayıp, babasının intihar ettiğini iddia etti.

BABA OLAY YERİNDE ÖLDÜ

Olayın yaşandığı eve gelen sağlık ekipleri, Erkan Şirinel'in hayatını kaybettiğini belirledi. Şirinel'in cansız bedeni, otopsi için Bursa Adli Tıp Kurumu'nun morguna kaldırıldı.

EMNİYETTE CİNAYETİ ANLATTI

Emirhan ile annesi Pınar Şirinel (44), ifadeleri için emniyete götürüldü. Emniyette sorgusunda cinayeti itiraf eden Emirhan Şirinel, tutuklandı.

Bursa 6'ncı Ağır Ceza Mahkemesi'nde hakkında 'üst soya karşı kasten öldürme' suçundan ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası istemiyle dava açılan Erkan Şirinel, hakim karşısına çıktı. Duruşmaya annesi Pınar Şirinel ile taraf avukatları katıldı. Emirhan Şirinel, olay günü babasının, ailelerine yakışmadığını ileri sürüp hakaret ederek kız arkadaşından ayrılmasını istediğini belirtti.

'KORKUMDAN 'BABAM İNTİHAR ETTİ' DEDİM'

Daha sonra kız arkadaşıyla telefonda konuştuklarını belirten sanık Emirhan Şirinel, konuşmaya dahil olan kızın halasının, ilişkiye girdikleri için yeğenine tecavüz ettiğini kabul edip 1 hafta içerisinde evlenmeleri gerektiğini belirttiğini, ifade ederek şunları anlattı:

"Onların kapıya gelip konuşacaklarını söylemeleri üzerine babamın sinirlenip kız arkadaşıma zarar vermesinden korktum. Uyuyan babamın eline ateş etmek istediğim sırada odanın karanlık olması nedeniyle sonrasında omzundan yaraladığını gördüm.

Anneme olayı kimseye anlatmamasını söyledim. Korkumdan 'babam intihar etti' dedim. Babamın öldüğünü düşünmüyorum. Hala onunla konuşuyorum."

"Halam sanığı tehdit etmedi"

Duruşmada sanığın kız arkadaşı Simge B. de maktul Erkan Şirinel'in kendisine olumsuz tavrı olmadığını ve sanığın babasını neden öldürdüğüne hala anlam veremediğini söyleyerek, "Halam sanığı tehdit etmedi. Ben olay nedeniyle psikolojik tedavi görüyorum." dedi.

'ANNE BURAYA GEL, BABAMI ÖLDÜRDÜM'

Sanığın annesi Pınar Şirinel ise eşinin yıllardır çalışmadığını, psikolojik sorunları olduğunu ve kendilerine şiddet uyguladığını ileri sürdü. Olaydan bir süre önce eşinin, oğullarının kız arkadaşına yönelik söylemlerde bulunduğunu, olay günü de oğullarına hakaret ettiğini belirten Pınar Şirinel, "Gece uyuyorduk. Işık kapalıydı, bir patlama sesi duyuldu. Eşime baktım omzunda bir siyahlık vardı. 'Sana ne oluyor' dedim, bir şey diyemedi. Salona çıktım Emirhan, 'Anne buraya gel, ben babamı öldürdüm' dedi. Ben fenalaştım." diye konuştu.

Oğlunun intihar edeceğini söylemesi üzerine engel olmak için ona durumu kimseye anlatmayacağını söylediğini aktaran Pınar Şirinel, karakolda ise her şeyi olduğu gibi anlattığını dile getirerek, "Oğlum küçük yaşta psikolojik tedavi gördü. Evde eşime ait 4 silah, çok sayıda balta ve bıçak vardı." dedi.

DURUŞMA ERTELENDİ

Sanığın akıl sağlığına ilişkin rapor alınmasına ve tutukluluk halinin devamına karar veren mahkeme heyeti, dosyadaki eksikliklerin giderilmesi için duruşmayı erteledi.


https://bit.ly/3ez4ZYq

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder