17 Şubat 2022 Perşembe

Cinsel istismar davasında görevsizlik kararı
Cinsel istismar davasında görevsizlik kararı
Manavgat’ta yanında çalıştırdığı akrabasına ve onun 11 yaşındaki kızına cinsel istismarda bulunduğu iddiasıyla tutuklanan Müslüm Işık’ın yargılanmasına başlandı. Manavgat 2’nci Asliye Ceza Mahkemesi, suçun niteliğinin değişme ihtimali olduğunu, buna ağır ceza mahkemesinin karar verebileceğini belirterek, dosyayı görevsizlik kararı ile nöbetçi ağır ceza mahkemesine gönderdi

Şanlıurfa’dan 3 yıl önce Manavgat’a giden Müslüm Işık (58), önce Karakaya, ardından Örenşehir Mahallesi’ne yerleşti. Burada bahçe kiralayarak çilek yetiştirmeye başlayan Müslüm Işık, kendisiyle birlikte gelen K. Ailesi’ni de ‘kız kardeşim, eniştem ve yeğenim’ diyerek yakınlarına tanıttı. Kiraladıkları arazide çilek yetiştiriciliği yapan Müslüm Işık, ‘eniştem’ diye tanıttığı A.K.’yi bahçedeki barakada gece bekçisi olarak görevlendirdi. İddiaya göre, A.K. gece bahçeye gittiğinde Müslüm Işık birlikte kaldıkları evde A.K.’nin eşi S.K.’ye cinsel saldırıda bulundu.

ÖLÜMLE TEHDİT ETTİ

S.K.’yi başkalarına bir şey söylerse öldürmekle tehdit eden Müslüm Işık, daha sonra kadının kızı E.K.’yi (11) de taciz etmeye başladı. E.K., Örenşehir Mahallesi’ndeki tanıdığına yaşadıklarını anlattı. Örenşehir Mahallesi muhtarı ve okul müdürünün de olaydan haberdar olmasıyla jandarmaya bilgi verildi. İhbar üzerine jandarma ekipleri, Müslüm Işık’ı gözaltına aldı.

Antalya Çocuk İzlem Merkezi’nde uzmanlar eşliğinde E.K.’nin ifadesi alındı. Çocuğun, yaşadıklarını ayrıntılı şekilde anlattığı belirtildi. Anne S.K. de jandarmaya verdiği ifadede şunları söyledi: “4-5 yıldır bana tecavüz ediyordu. Kimseye bir şey anlatmamam için bana, ‘Seni, kocanı ve kızını öldürürüm’ diyordu. Ben de korktum. Zaten yabancı bir yerdeyiz, kimseyi tanımıyorum. Kime ne diyebilirim ki. Müslüm Işık sürekli beni, kocamı ve kızımı dövüyordu. Bana bir bankadan kredi çektirdi. Krediyi de ödemedi, banka şimdi beni icraya verdi. Ne yapacağım bilmiyorum.”

DAVA GÖRÜLMEYE BAŞLANDI

Jandarmada tarafından gözaltına alınan Müslüm Işık, Manavgat Sulh Ceza Hâkimi tarafında, ‘nitelikli Cinsel Saldırı’ ve ‘taciz’ suçlarından tutuklandı.  Müslüm Işık hakkında Manavgat Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından yürütülen soruşturma sonucunda ‘sarkıntılık’ suçundan iddianame hazırlandı. İddianamenin kabul edilmesinin ardından olayla ilgili ilk duruşma Manavgat 2’nci Asliye Ceza Mahkemesi’nde görüldü.

BANA İFTİRA ATIYORLAR

Duruşmaya sanık Müslüm Işık tutuklu bulunduğu cezaevinden SEGBIS aracılığıyla katılırken, salonda sanık avukatları, mağdur E.K.’nın avukatı ve Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı avukatı hazır bulundu. Mağdur E.K.’nın ailesi duruşmaya katılmadı. Duruşmada savunmasını yapan sanık Müslüm Işık, E.K.’nın annesinin babasının dayısının kızı olduğunu belirterek, kendisine iftira atıldığını iddia etti. Hakkındaki suçlamaları kabul etmediğini söyleyen sanık Işık, “Bu çocukları 3-4 yaşından beri bilirim. Benim kendi çocuğum gibidirler. Biz Manavgat'a geldiğimizde iki katlı bir ev tuttuk. Aşağı katta onlar, yukarı katta ben oturuyordum. Daha sonra ev sahibi ile aramızda anlaşmazlık çıkınca bu yeni eve tasındık. Üst katını da kiraladığımızı sanıyorduk ancak başkasına aitmiş, bizi ev sahibi kandırmış. Bu nedenle aynı evde yasamaya başladık. Ev üç odalıdır. Bir evin bir odasında ben kalırım, diğer odasında çocuklarla anne ve babaları kalır. Ben hiç bir zaman çocuklarla aynı odada kalmadım. Ben Esma'nın annesinin gönül iliksisini yakaladığım için bana böyle iftira ediyorlar” dedi.

SORUŞTURMA AŞAMASINDA SÖYLEMEK İSTEMEDİM

Hakimin soruşturma safhasında gönül ilişkisinden bahsetmediğini hatırlatması üzerine sanık Müslüm Işık, “Ben soruşturma aşamasında ortaya çıkmasın diye bana neden iftira ettiklerini söylemedim. Şimdi bu asamaya geldiği için Sariye'nin ilişkisi olduğunu söylemek istedim. Bana hem zorla kredi çektirdiğim, hem 4 yıl önce kendisine tecavüz ettiğim, hem de çocuğa böyle bir şey yaptığıma dair bir çok iftira etti” dedi.

MÜDÜR YARDIMCISI TANIK OLARAK DİNLENDİ

Duruşmada, E.K.’nin okuduğu okulda müdür yardımcısı olan Alev Ateş tanık olarak dinlendi. Alev Ateş, mahkemede verdiği ifadede, “E.K. ile yaptığım konuşmada bana, Karakaya Mahallesi’ndeki evlerinde kendisi küçükken sanığın bacaklarına dokunduğunu ancak kendisinin küçük olduğu için bu durumu ne anlama geldiğini anlayamadığını, daha sonra büyüdükçe bu dokunmaların ne anlama geldiğini anlamaya başladığını, yeni evlerine geldiklerinde de Müslüm Isık'ın artık özel bölgelerine de dokunmaya başladığını anlattı. Bu durumdan çok rahatsız olduğunu, sanığın aynı evde bos odalar olmasına rağmen bazen kendisiyle aynı odada uyuduğunu, ailesine anlatmaya korktuğunu söyledi. Biz çocuğun anlatmış olduğu bu ifadeleri tutanağa geçirerek kolluğa bildirdik” dedi.

SAVCI ‘GÖREVSİZLİK’ VERİLMESİNİ İSTEDİ

Duruşmada, esas hakkındaki görüşünü veren savcı, her ne kadar sarkıntılık suretiyle cinsel istismardan iddianame hazırlanarak asliye ceza mahkemesine gönderilmiş olmasına rağmen delillere göre davanın ağır ceza mahkemesinde görülmesi gerektiğini belirterek, görevsizlik kararı verilerek dosyanın ağır ceza mahkemesine gönderilmesini istedi.

Mahkeme, davada suç tanımının yapılması amacıyla görevsizlik kararı vererek dosyayı nöbetçi ağır ceza mahkemesine gönderilmesini kararlaştırırken, sanığın tutukluluk halinin devamına hükmetti.
https://bit.ly/3rVZ6ZC

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder