21 Şubat 2022 Pazartesi

Hedefleri lise mezunu olmak

Hedefleri lise mezunu olmak

Antalya Çamlıbel Halk Eğitimi Merkezi (ÇAMHEM)tarafından açılan yoğunlaştırılmış okuma-yazma kursuna katılıp okur-yazar olan kursiyerlerin hedefi Lise mezunu olmak.



ÇAMHEM, Kepez İlçe Müftülüğü'ne ait bir binada da okuma-yazma kursu açtı. Kursa pandemiden dolayı katılım sayısı düşük oldu. Öğretmen Burcu Akçalık'ın eğitmenliğinde devam eden kursun azimli öğrencileri, kısa süre de okuma-yazma öğrendi.



ÇOCUK GİBİ HEYECANLIYIM



Kursiyerlerden Şenay Ceylan, çocukluk döneminde imkânsızlık yüzünden ilkokula başlayamadığını, bu yüzden okuma-yazmayı öğrenemediğini, ilerleyen yaşında çok zorlandığını belirtti. Ceylan, "Bu durum beni çok üzmüştü. Arkadaşlarım kitap, gazete, dergi okur iken ben mahrum kaldım. Okuma-yazma bilmemek hayatımı olumsuz yönde etkiledi. Cahil kaldığımı düşünüp çok üzüldüm, ağladım. Devletimizin sağladığı imkân sayesinde okuma-yazmayı öğrendim. Kendimi ilkokula yeni başlayan bir çocuk gibi hissettim. Çok mutlu ve heyecanlıyım. İkinci kademe eğitim sonrası ilkokul mezunu sayılıp diplomaya kavuşacağım. Hedefim ortaokul ve liseyi de dışarıdan bitirmek" dedi.



SÜRÜCÜ EHLİYETİ ALACAK



Kursiyer Fatma Seyhan ise çocukluk döneminde imkânsızlık yüzünden ilkokula başlayamadığını, okuma-yazma bilmediği için hayatının zorluklarla geçtiğini anlattı. Seyhan, diplomayı aldıktan sonra ilk hayalinin sürücü kursuna kayıt olup otomobil ehliyeti olmak olduğunu belirtti.



ÇOK BAŞARILI OLDULAR



Kurs öğretmeni Burcu Akçalık, bu dönem biri Azerbaycanlı 4 yetişkin öğrencisi olduğunu, kursiyerlerin derslere büyük bir hevesle, azimle devam ettiğini söyledi. Çamlıbel Halk Eğitimi Merkezi Müdürü İbrahim Ethem Çarkcı'da "Öğrenmenin yaşı yoktur" dedi. Okuma-yazma kursunun iki ayrı kategoride gerçekleştiğine söyleyen Çarkcı, pandemi öncesi Kepez İlçesi'nde 70 kursta 280 genç ve yetişkin kursiyere ulaştıklarını, salgın hastalıktan dolayı kursiyer sayısında düşüş yaşandığını belirtti. 2020 yılında 58 kurs açıldığını, 203 kişiye ilkokul mezunu diploması verildiğini, 2021 yılında da 52 kurs merkezinde 156 kursiyerin eğitimlerinin devam ettiğini sözlerine ekledi.





https://bit.ly/3s3V9lC

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder